Az óvodákban, iskolákban “ember palántákat” nevelünk, a jövő ránk bízott magjait. Nem mindegy, hogy hova, s hogyan ültetjük őket, hogy milyen jövőt nevelünk belőlük…
A magvaknak a kertben van a helye, az embergyerekeknek az iskolakertben. A földdel, a napfénnyel, tiszta vízzel kell érintkezniük, hogy valódi életük legyen, szárba szökjenek, a magukban hozott tudást kibontakoztassák, kiteljesítsék.
Amikor a kiutat keressük a jelen kor válságaiból, ehhez a “magtudáshoz” kell visszakapcsolódnunk, amibe a teremtett világ tiszta és egyszerű törvényei vannak belesűrítve.
Az NVSZE teremben, 2024.08.19-én 14:00-kor kezdődő előadás azt járja körbe, hogyan segít mindebben az iskolakert.
Az alábbi pontok kerülnek a fókuszba:
- az iskolakert kitágított fogalma, céljai, sokszínűsége
- a külső kert művelése és a “belső kert” nemesedése (érzelmi intelligencia fejlődése)
- kapcsolódás a teremtett világ szentségéhez (a mag ősi tudásához és erejéhez, a bőség biztonságához, együttműködés tapasztalatához egy nálunk nagyobb erővel)
- igény megalapozása egy saját kertre – tudás a fenntartható műveléséhez, kompetenciák az életet tisztelő életvezetéshez
- őrzés helye (tájfajták, szemlélet, tudás, mg-i hagyományok)
- iskolakertek helyzete ma, hazai és nemzetközi kitekintés, Iskolakert-hálózat, országos programok
Az előadás végén közösen gondolkodhatunk az iskolakertek további időszerű új feladatairól.
Előadó: Mátyás Izolda,
az Iskolakertekért Alapítvány munkatársa, a Barázdabillegető Gyerekkert vezetője
(környezetgazdálkodási agrármérnök, kertépítés és zöldfelület fenntartási valamint talajtani és talajvédelmi szakmérnök)
Címlapfotó: Baktalórántházi Reguly Antal Általános Iskola Nyírjákói Tagintézménye, Nyírjákó
Forrás: https://www.iskolakertekert.hu/