Barion Pixel

Iskolakert – a kiút, ami a kerten át befele vezet

Az óvodákban, iskolákban “ember palántákat” nevelünk, a jövő ránk bízott magjait. Nem mindegy, hogy hova, s hogyan ültetjük őket, hogy milyen jövőt nevelünk belőlük…
A magvaknak a kertben van a helye, az embergyerekeknek az iskolakertben. A földdel, a napfénnyel, tiszta vízzel kell érintkezniük, hogy valódi életük legyen, szárba szökjenek, a magukban hozott tudást kibontakoztassák, kiteljesítsék.
Amikor a kiutat keressük a jelen kor válságaiból, ehhez a “magtudáshoz” kell visszakapcsolódnunk, amibe a teremtett világ tiszta és egyszerű törvényei vannak belesűrítve.

Az NVSZE teremben, 2024.08.19-én 14:00-kor kezdődő előadás azt járja körbe, hogyan segít mindebben az iskolakert.
Az alábbi pontok kerülnek a fókuszba:

  • az iskolakert kitágított fogalma, céljai, sokszínűsége
  • a külső kert művelése és a “belső kert” nemesedése (érzelmi intelligencia fejlődése)
  • kapcsolódás a teremtett világ szentségéhez (a mag ősi tudásához és erejéhez, a bőség biztonságához, együttműködés tapasztalatához egy nálunk nagyobb erővel)
  • igény megalapozása egy saját kertre – tudás a fenntartható műveléséhez, kompetenciák az életet tisztelő életvezetéshez
  • őrzés helye (tájfajták, szemlélet, tudás, mg-i hagyományok)
  • iskolakertek helyzete ma, hazai és nemzetközi kitekintés, Iskolakert-hálózat, országos programok

Az előadás végén közösen gondolkodhatunk az iskolakertek további időszerű új feladatairól.

Előadó: Mátyás Izolda,

az Iskolakertekért Alapítvány munkatársa, a Barázdabillegető Gyerekkert vezetője
(környezetgazdálkodási agrármérnök, kertépítés és zöldfelület fenntartási valamint talajtani és talajvédelmi szakmérnök)

Címlapfotó: Baktalórántházi Reguly Antal Általános Iskola Nyírjákói Tagintézménye, Nyírjákó
Forrás: https://www.iskolakertekert.hu/